فلومترها یکی از تجهیزات بسیار حائز اهمیت در صنایعی مانند صنایع غذایی و دارویی هستند. به همین دلیل، فلومترهای صنایع غذایی به عنوان تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل جریان شناخته می‌شوند که با توجه به نصب و طراحی در صنایع غذایی، دارویی و به طور کلی در صنایع با رعایت استانداردهای بهداشتی استفاده می‌شوند.
فلومتر صنایع غذایی، همانطور که از نامش پیداست، در صنایع غذایی و لبنی کاربرد دارد. بیشتر مردم در تابستان به خاطر هوای فوق العاده گرم، از بستنی خنک استفاده می‌کنند. انجمن بین‌المللی غذاهای لبنی اعلام کرده است که در سال حدود ۷ میلیارد گالن بستنی و سایر محصولات سرد و یخ‌زده مرتبط با بستنی در تمام جهان تولید می‌شود. بیشترین مقدار تولید آن در فصل تابستان است. برای ساخت بستنی با کیفیت، معمولاً از کنترل‌کننده جریان جابجایی استفاده می‌شود.
برای خرید فلومتر صنایغ غذایی و یا استعلام قیمت با کارشناسان ما در توسعه صنعت پایدار تماس حاصل نمائید.

خرید فلومتر صنایع غذایی

خرید فلومتر یکی از مهم ترین و اساسی ترین کار در مراحل کاری ما میباشد زیرا تمام هزینه هایی که کردیم برای گرفتن مکان مناسب و دستگاهای مورد نظر ، و تمام کار های دیگر برای تولید یک محصول مرغوب، اگر فلومتر را درست انتخاب نکرده باشیم خسارات و صدمات زیادی به صنایع وارد میشود. زیرا اگر دبی سنجی که خریدیم مناسب کار ما نباشد عددی که بعد از اندازه گیری به ما میدهد غلط و غیر قابل اعتماد است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره به منظور خرید فلومتر و سابر ابزار دقیق و کسب اطلاعات دقیق و کامل درباره انواع فلومتر مانند: فلومتر زیمنس  ، فلومتر کرونه ، فلومتر یوکوگاوا با متخصصان ما در توسعه صنعت پایدار تماس بگیرید.

کاربرد های فلومتر صنایع غذایی

در ادامه، کاربرد فلومتر صنایع غذایی را با یک مثال بیان میکنیم. ماده غذایی مانند بستنی از مواد زیادی مانند چربی ، مواد جامد شیر و … تشکیل شده است، گاهی اوقات هم دارای رنگ آمیزی است. ولی علاوه بر تمام این مواد ها یک ماده اصلی دیگر نیز وجود دارد که شاید چون در دید نیست تا به حال به آن دقت نکرده باشید ، آن ماده هواست. بستنی با مخلوط کردن هوا در داخل مواد و یخ زدن آن درست میشود. حالا شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا هوا انقدر نقش مهمی دارد ؟ آیا دقت کرده اید که وقتی یک بستنی آب شود و بعد دوباره آن را در جای سرد بگذارید. دیگر طعم خیلی خوبی ندارد و مزه خوب آن از بین میرود؟
علاوه بر اینکه خوشمزگی آن از بین میرود ، حجم آن نیز ۳۰% تا ۵۰% کم میشود ، این کم شدن حجم به این دلیل است که ۳۰ تا ۵۰ درصد یک بستنی را هوا تشکیل میدهد، پس از اینجا میفهمیم که هوا نقش موثری در تولید بستنی دارد به طوری که نصف آن بستگی به هوا دارد. به مقدار هوایی که در بستنی وجود دارد معمولا فرابنفش میگویند. این فرابنفش علاوه بر اینکه روی حجم تاثیر دارد، روی طعم، بافت و ظاهر نیز تاثیر دارد و موجب نرم تر شدن و خوشمزه شدن آن نیز میشود . حالا شاید با خودتان بگویید که کاربرد فلومتر صنایع غذایی در کجاست، هنگامی که ما میخواهیم محصول نهایی (بستنی ایده آل) را بسازیم اگر کمی هوا اضافه تر وارد آن کنیم نتیجه عکس میدهد، یعنی بستنی به جای اینکه دیرتر آب شود، زودتر اب میشود، به همین دلیل است که ما نیاز داریم تا یک فلومتر مشخص کند تا ما به چه میزان هوا نیاز داریم. در اینجا مجبوریم از دستگاهی استفاده کنیم که جرم جریان را اندازه گیری کند که به آن فلومتر صنایع غذایی یا Food industry Flow meter میگوییم.